آموزش معلم
کاوشی در تغییرات الگوهای ادراکی دانشجویان آموزش زبان انگلیسی : پژوهشی سناریو محور

هما جعفرپور ممقانی؛ سیده فهیمه پارسائیان

دوره 11، شماره 1 ، تیر 1401، ، صفحه 359-390

https://doi.org/10.22054/ilt.2022.65663.673

چکیده
  طی سه دهه اخیر، بحث ادراک معلمان زبان دوم و عوامل موثر بر الگو های شناختی آنان یکی از دغدغه های دوره های تربیت معلم زبان انگلیسی شده است. از طرفی ناهماهنگی بین یافته های پژوهشها در زمینه نقش دوره های تربیت معلم در پر کردن خلا بین دانش تئوری و مهارت عملی معلمان نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه را تشدید کرده است. این امر نیازمند پژوهشهای ...  بیشتر

تهییه و تدوین مطالب
کتب جهانی زبان انگلیسی در گذر زمان: بررسی موردی اینترچنج 2

سیده فهیمه پارسائیان؛ کژال گرشاسبی

دوره 10، شماره 1 ، تیر 1400، ، صفحه 269-300

https://doi.org/10.22054/ilt.2021.59896.584

چکیده
  هر چند پژوهش های بی شماری در زمینه نقد و تحلیل کتب درسی انگلیسی صورت گرفته است، تغییراتی که در محتوای کتب در طول زمان رخ داده است کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیق حاضر به منظور بررسی تغییرات کتاب های جهانی در طول عمر آنها و دیدگاه معلمین درباره این کتاب ها و تغییراتشان از لحاظ محتوا انجام شده است. در این راستا، ویرایش اول، سوم، و ...  بیشتر